În perioada 28-29 octombrie 2021 a avut loc primul „Curs de perfecționare în managementul administrativ al parohiilor”, având ca scop instruirea parohilor care sunt chemați să facă față problemelor administrative ale parohiilor lor.
 
Cursul se înscrie în cadrul „convertirii pastorale”, asupra căreia îndeamnă episcopul Anton Coșa, pentru ca toate parohiile să se bucure de o conducere liniștită și sigură, în colaborare cu Oficiul Administrativ Diecezan.
 
De altfel, acest oficiu este și organizatorul cursului, desfășurat la Centrul Fides din Chișinău, sub îndrumarea d-nei Elena Ajder, Iuliei Iarîseva și Carolina Pădure, care reprezintă personalul administrativ al Episcopiei de Chișinău.
 
La curs au participat cu interes majoritatea parohilor, inclusiv pentru că au fost informați despre schimbările în conducerea parohiilor care vor intra în vigoare din ianuarie viitor.
 
Episcopia, pe lângă noile norme de management al parohiei, a solicitat tuturor parohilor să aibă, așa cum prevăd și normele Codurilor de drept canonic, propriul consiliu parohial pentru afaceri economice, format din credincioși laici, care ajută în mod concret în rezolvarea problemelor administrative.
 
Acest curs face parte din drumul sinodal, în care laicii sunt chemați să-și asume angajamente și responsabilități în cadrul parohiei și să-i acorde preotului mai mult timp pentru munca pastorală, celebrările liturgice și asistență spirituală.
 
„Cursul reprezintă un moment de creștere pentru parohie - a spus episcopul - pentru că preoții s-au arătat dispuși să aibă un management mai bun și mai presus de toate să fie conectați electronic cu dieceza. Simt responsabilitatea administrării bunurilor și am cerut clerului să fie la fel de atent”.

C. L.