Sărbătoarea Învierii Domnului marchează începutul Timpului Pascal, care include șapte duminici, corespunzătoare a șapte săptămâni ce însumează cincizeci de zile. La patruzeci de zile după Paști va fi celebrată Solemnitatea Înălțării Domnului, iar la cincizeci de zile Rusaliile, solemnitatea care va încheia Timpul Pascal.
Cele șapte săptămâni care urmează sărbătorii Paștelui, cel mai lung dintre timpurile forte ale anului liturgic, indică plinătatea, împlinirea, perfecțiunea. Aceste duminici ne fac să înțelegem cum Domnul mort, îngropat, înviat și înălțat, care trimite Duhul peste Biserica ce se naște, este împlinirea și plinătatea lucrării lui Dumnezeu. Cele cincizeci de zile de după Paște sunt o pregustare a vieții veșnice în timp. Din acest motiv, Timpul Pascal este ca o mare duminică.
În Înălțare vom avea certitudinea că, împreună cu Domnul răstignit și înălțat deasupra fiecărei creaturi, acest plan al lui Dumnezeu nu este o iluzie, ci un adevăr: „Mijlocitor între Dumnezeu și oameni, Judecător al lumii și Stăpân a toată puterea. Înâlțându-se la cer, el nu se desparte de neamul omenesc, ci ne întărește speranța că și noi, care facem parte din trupul său, îl vom urma și vom ajunge acolo unde deja se află el, care este capul și viața noastră”.
Cu Rusaliile, avem primul dar al lui Isus după înviere: Duhul Sfânt, care ne face să avem o nouă viziune asupra vieții și care ne reunește într-un cer nou și un pământ nou, în Biserică, prin intermediul sacramentelor, care dă naștere vieții creștine, și nu invers. Nu este surprinzător faptul că, după Rusalii, urmează Solemnitatea Trupului și Sângelui Domnului.
Timpul Pascal este o perioadă în care omul credinței continuă să trăiască bucuria învierii lui Isus.
C. L.