Dicasteriul pentru Comunicații a prezentat în Sala de Presă a Vaticanului un document intitulat „Spre o prezență deplină”, în care oferă îndrumări cu privire la relația pe care credincioșii trebuie să o aibă cu lumea web. 
 
Documentul pornește de la considerentul că „în special rețelele de socializare sunt un loc în care oamenii interacționează, împărtășesc experiențe și cultivă relații ca niciodată înainte”. Prin urmare, textul își propune să ofere îndrumări cu privire la modul în care Biserica trebuie să fie prezentă în spațiul media și are ca „obiectiv să abordeze unele dintre principalele probleme din lume pentru care creștinii ar trebui să utilizeze rețelele de socializare”. 
 
Nu este necunoscut faptul că în spațiul media există „capcane care trebuie evitate”, începând cu faptul că există „multe persoane care încă nu au acces la aceste tehnologii”. Apoi, există constatarea că în abordarea tehnologiilor, utilizatorul devine „atât consumator, cât și marfă”, de exemplu prin utilizarea profilurilor personale comunicate companiilor pentru studii de piață.   
 
Spațiul rețelelor sociale ar trebui să fie important pentru a facilita cunoașterea reciprocă, care de fapt nu este niciodată complet transparentă, și există utilizatori care folosesc aceste locuri pentru a provoca confruntări, diviziuni și ură, cu consecința de a lăsa „multe persoane rănite de-a lungul căilor digitale”.  
 
„În calitate de credincioși, suntem chemați să fim comunicatori care se îndreaptă în mod intenționat spre întâlnire”, explică documentul, care subliniază, de asemenea, cum „o bună comunicare începe cu ascultarea și cu conștiința de a fi în fața altei persoane”.  
 
„Mijloacele digitale le permit oamenilor să se întâlnească dincolo de granițele spațiale și culturale”, se arată în document. „Deși aceste întâlniri digitale nu duc neapărat la o apropiere fizică, ele pot fi totuși semnificative, cu impact și reale. Comunitățile formate pentru a acționa pentru binele celorlalți sunt esențiale pentru a depăși izolarea din spațiul media”.  
 
Creștinilor prezenți pe rețelele de socializare li se cere un stil în limbaj, cuvinte și atitudini, care să corespundă învățăturii lui Cristos: să fie o sursă de încredere, să aibă conținut de calitate, să comunice frumos, să știe să comunice ca o comunitate.

C. L.